Stichting de Vriendelijke Reus is ontstaan vanuit het gezin van Dennis en Elma.

Samen met Jordy (2000) en Kayley (2003) wilde ze graag iets ondernemen.

Jordy is geboren met een progresief ziektebeeld waardoor het niet vanzelfsprekend is om mee te doen aan een sportieve activiteit, Kayley daarintegen had vrijwel de keuze uit elke sport, en deze activiteiten konden niet door beide worden ondernomen.
( www.proteus-syndrome.nl )

Zoals veel ouders met bijzondere kinderen is het juist bij het reguliere aanbod zeer beperkt om heen te gaan, want het is vaak: te druk, geen rolstoelaanpassingen, en niet de mogelijkheid om als broer en zus samen aan een sportieve activiteit deel te nemen.

Beide waren heel graag omringt door paarden, en deze bijzondere dieren hadden voor allebei de juiste manier van benaderen, Kayley kon heerlijk knuffelen en borstelen, Jordy had veel behoefte om een vriend te vinden die hem begreep zonder hem te oordelen, en vanwege zijn schoolpaardrijden kreeg Jordy een bijzondere band met een bijzonder paard, Pieter Frans.

Vanaf het begin bleek het een gouden combinatie, “gewoon” samen op weg, samen paardrijden en alles wat daarbij hoort en samen thuis hierover kunnen napraten… en kort daarna is Stichting de Vriendelijke Reus opgericht in 2008.

Een start bij Duinmanege van Poelenburgh in schoorl, en inmiddels op een mooie landelijke locatie in Spanbroek NH.

Nadat de stichting vaak werd gevraagd om zich breeder te orienteren is er sinds 2009  kleinschalige dagbesteding en individuele begeleiding gestart voor kinderen en jongeren.

Ook bezoeken wij met onze pony SO en VSO scholen en andere locaties op verzoek voor de kennismaking met het aangepast rijden of mennen. hieraan zijn géén kosten verbonden.

Een donatie is altijd welkom! zodat wij dit kunnen blijven realiseren!